COVID-19
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRZYJĘĆ PACJENTÓW
PRZED WIZYTĄ
- przy rejestracji przeprowadzamy wywiad przez telefon z pacjentem
- w sytuacji, gdy pacjent pojawi się w Centrum bez umówienia pracownik recepcji przeprowadza wywiad w placówce
- wywieszamy ważne informacje/wskazówki postępowania dla pacjentów na drzwiach wejściowych
- umawiamy pacjentów na określoną godzinę
- do placówki wpuszczamy po 1 osobie – przyjmujemy pacjentów systemem rotacyjnym redukując do minimum kontakt pacjentów w poczekalni; wyjątek to dzieci i osoby wymagające pomocy
- organizujemy pracę w sposób pozwalający na zachowanie odstępów między pacjentami, aby móc zdezynfekować gabinet a lekarz miał czas zmienić środki ochrony indywidualnej
- organizujemy pracę w Centrum tak, aby pacjenci unikali dotykania klamek, powierzchni, przedmiotów – drzwi otwiera i zamyka pracownik w rękawicach ochronnych
- pacjent wchodzi do placówki w maseczce na twarzy
- pacjent na wejściu dezynfekuje ręce i zakłada rękawice ochronne
- pacjent ma mierzoną temperaturę termometrem bezdotykowym
- pacjent wypełnia ankietę zdrowotną wraz z oświadczeniem, iż posiada wiedzę dotyczącą zakażeń wirusem SARS-CoV-2 oraz powikłań zachorowania na COVID-19
W GABINECIE
- proszę starać się wnosić tylko potrzebne przedmioty
- nasze wyposażenie gabinetów jest pochowane do szafek, asysta wyjmuje je przy pacjencie
- zachowany zostaje porządek na powierzchni biurek i blatów
- prosimy unikać zbędnego dotykania blatów, klamek i przedmiotów
- po wejściu do gabinetu stomatologicznego każdemu pacjentowi podajemy rozcieńczony płyn w celu zdezynfekowania jamy ustnej
- lekarz i asysta zachowują wszelkie zasady bezpieczeństwa – wszyscy pracują ubrani w fartuchy, przyłbice, maski oraz rękawiczki; stomatolodzy dodatkowo przyjmują w kombinezonach
- po wyjściu pacjenta z gabinetu dezynfekujemy wszystkie miejsca i powierzchnie, z którymi pacjent miał kontakt a lekarz zmienia środki ochrony indywidualnej
ochronnych
W RECEPCJI
- prosimy pacjentów o zachowanie odległości min. 1,5- 2 m od innych pacjentów i personelu
- systematycznie dezynfekujemy powierzchnie dotykowe w recepcji – biurko, sofy, stoliki, klamki itp
- z recepcji usunięte są wszelkie potencjalne źródła kontaktu (gazety, ulotki, butelki z wodą mineralną)
- przestrzegamy częstego mycia i dezynfekcji rąk, pracujemy cały czas w rękawicach ochronnych
- w miarę możliwości prosimy pacjentów o ograniczenie korzystania z toalety
- pacjencie unikaj dotykania klamek, powierzchni, przedmiotów
- podczas rozliczenia rekomendujemy płatność kartą
- przed wyjściem z placówki proszę ściągnąć rękawice i wyrzucić je do wskazanego kosza oraz poddać się dezynfekcji dłoni.
DZIĘKUJEMY ZA WSPÓŁPRACĘ I WYROZUMIAŁOŚĆ.