COVID-19


ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRZYJĘĆ PACJENTÓW


PRZED WIZYTĄ

  • przy rejestracji przeprowadzamy wywiad przez telefon z pacjentem
  • w sytuacji, gdy pacjent pojawi się w Centrum bez umówienia pracownik recepcji przeprowadza wywiad w placówce
  • wywieszamy ważne informacje/wskazówki postępowania dla pacjentów na drzwiach wejściowych
  • umawiamy pacjentów na określoną godzinę
  • do placówki wpuszczamy po 1 osobie – przyjmujemy pacjentów systemem rotacyjnym redukując do minimum kontakt pacjentów w poczekalni; wyjątek to dzieci i osoby wymagające pomocy
  • organizujemy pracę w sposób pozwalający na zachowanie odstępów między pacjentami, aby móc zdezynfekować gabinet a lekarz miał czas zmienić środki ochrony indywidualnej
  • organizujemy pracę w Centrum tak, aby pacjenci unikali dotykania klamek, powierzchni, przedmiotów – drzwi otwiera i zamyka pracownik w rękawicach ochronnych
  • pacjent wchodzi do placówki w maseczce na twarzy
  • pacjent na wejściu dezynfekuje ręce i zakłada rękawice ochronne
  • pacjent ma mierzoną temperaturę termometrem bezdotykowym
  • pacjent wypełnia ankietę zdrowotną wraz z oświadczeniem, iż posiada wiedzę dotyczącą zakażeń wirusem SARS-CoV-2 oraz powikłań zachorowania na COVID-19

W GABINECIE

  • proszę starać się wnosić tylko potrzebne przedmioty
  • nasze wyposażenie gabinetów jest pochowane do szafek, asysta wyjmuje je przy pacjencie
  • zachowany zostaje porządek na powierzchni biurek i blatów
  • prosimy unikać zbędnego dotykania blatów, klamek i przedmiotów
  • po wejściu do gabinetu stomatologicznego każdemu pacjentowi podajemy rozcieńczony płyn w celu zdezynfekowania jamy ustnej
  • lekarz i asysta zachowują wszelkie zasady bezpieczeństwa – wszyscy pracują ubrani w fartuchy, przyłbice, maski oraz rękawiczki; stomatolodzy dodatkowo przyjmują w kombinezonach
  • ochronnych

  • po wyjściu pacjenta z gabinetu dezynfekujemy wszystkie miejsca i powierzchnie, z którymi pacjent miał kontakt a lekarz zmienia środki ochrony indywidualnej

W RECEPCJI

  • prosimy pacjentów o zachowanie odległości min. 1,5- 2 m od innych pacjentów i personelu
  • systematycznie dezynfekujemy powierzchnie dotykowe w recepcji – biurko, sofy, stoliki, klamki itp
  • z recepcji usunięte są wszelkie potencjalne źródła kontaktu (gazety, ulotki, butelki z wodą mineralną)
  • przestrzegamy częstego mycia i dezynfekcji rąk, pracujemy cały czas w rękawicach ochronnych
  • w miarę możliwości prosimy pacjentów o ograniczenie korzystania z toalety
  • pacjencie unikaj dotykania klamek, powierzchni, przedmiotów
  • podczas rozliczenia rekomendujemy płatność kartą
  • przed wyjściem z placówki proszę ściągnąć rękawice i wyrzucić je do wskazanego kosza oraz poddać się dezynfekcji dłoni.

DZIĘKUJEMY ZA WSPÓŁPRACĘ I WYROZUMIAŁOŚĆ.